17 september 2024
Allgrounders renoveren site Group Bruno in Bilzen
Group Bruno beheert een netwerk van meer dan 23 Bruno Service Stations en 27 Bruno Foodcorners in Limburg en de rest van Vlaanderen. Het familiebedrijf, opgericht in 1988, streeft voortdurend naar vernieuwing binnen zijn bestaande activiteiten. Daarnaast ontwikkelt Group Bruno nieuwe initiatieven die aansluiten bij hun core business. Zo werden de voorbije jaren Bruno Mazout, Bruno Carwash, Bruno Car Rental en Bruno Hotel Service en Immobiliën opgestart en succesvol uitgebouwd. De groep werkt voor al zijn vestigingen met franchisenemers en telt momenteel meer dan 700 medewerkers.
Group Bruno coördineert al zijn activiteiten vanuit het hoofdkantoor in Bilzen. Het bedrijf is gevestigd op het Mobility Center, een industriezone die specifiek bestemd is voor ondernemingen en activiteiten die gerelateerd zijn aan transport. Recent werden op de site renovatiewerken uitgevoerd door een team van Hoogmartens. Projectleider Tom Cillen was belast met de coördinatie van deze opdracht.
“De ondergrond van deze bedrijvensite is kwetsbaar qua draagkracht en stabiliteit”, legt Tom uit. “Hierdoor treden er gemakkelijk verzakkingen en scheurvorming op. Mijn team heeft de volledige toegangsweg naar de site vernieuwd en een aantal vakherstellingen uitgevoerd. Omdat de site maximaal bereikbaar moest blijven, hebben we het werk niet overdag maar ’s nacht uitgevoerd. De eerste nacht hebben we de toegangsweg aangepakt: asfalt opgebroken, alles gefreesd en nieuw asfalt gelegd. Tijdens de tweede nacht heeft onze asfaltploeg een reeks vakken hersteld.”
Bereikbaarheid van de site bleef verzekerd
Facility manager Rob Daamen was namens Group Bruno verantwoordelijk voor het project.
“Het Mobility Center is de site waar onze hoofdzetel en een van onze service stations is gevestigd, maar het is ook een locatie waar heel wat andere bedrijven zijn gehuisvest, zoals Truck Wash Bilzen, de QTeam bandencentrale en One Stop truckservice. De hele dag door komen er klanten naar deze bedrijven en is het dan ook belangrijk dat zij bereikbaar zijn. Dankzij de aanpak van Hoogmartens is die toegankelijkheid permanent verzekerd gebleven. Er werd hoofdzakelijk ’s nachts gewerkt, en zelfs dan heeft men ervoor gezorgd dat ons service station bereikbaar bleef voor mensen die wilden tanken.”
Rob Daamen toont zich tevreden over het werk dat Hoogmartens heeft geleverd.
“Zeer tevreden, over heel de lijn. In de offertefase verliep alles soepel en transparant. De prijszetting was duidelijk, net als de voorafgaande werkplanning. De communicatie tijdens het project verliep vlot en de kwaliteit van het geleverde werk is uitstekend. Dat het Mobility Center permanent bereikbaar bleef, is het beste bewijs dat de mensen van Hoogmartens niet enkel uitvoeren maar ook actief meedenken.”